Analiza Techniczna i Fundamentalna – Portal Finansowy

Inwestycje alternatywne

Google-Translate-Polish to English Google-Translate-Polish to French Google-Translate-Polish to Spanish Google-Translate-Polish to Italian Google-Translate-Polish to German Google-Translate-Polish to Japanese BETA Google-Translate-Chinese (Simplified) BETA Google-Translate-Polish to Russian BETA

Zaloguj się

Nasze projekty:

Chcesz wycenić opcje notowane na GPW?
Możesz skorzystać z naszego programu :
  • Option Pricing Software
  • Szukasz wyjaśnienia jakiegoś zagadnienia związanego z rynkami?
    Tu masz naszą odpowiedź:
  • Encyklopedia rynków finansowych
  • Marzy Ci się licencja maklera? Nie wiesz jak się do niej przygotować?
    Tu masz naszą odpowiedź:
  • Vademecum wiedzy - Egzamin na maklera
  • Wrzesień 2017
    P W Ś C P S N
    « gru    
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    252627282930  

    Reklama

    hit counter

    Kampania En Primeur 2012

    wino
    Jeden z najważniejszych okresów w roku dla zarządzających winnicami i inwestujących w wino, czyli kampania En Primeur 2012 zbliża się powoli do końca. Poznaliśmy oceny czołowych kiperów świata oraz wycenę win w ramach tej znanej, aczkolwiek bardziej ryzykownej formie inwestycji w wino (ta i inne formy inwestowania zostały już przedstawione i wytłumaczone na naszym portalu, dlatego też zapraszam Państwa do przeczytania artykułu „Inwestowanie w wino„). Tegoroczna kampania przyniosła ze sobą kilka ciekawych wydarzeń. Już w grudniu zeszłego roku dowiedzieliśmy się, że nie powstanie rocznik 2012 jednego z najlepszych białych win na świecie – Château d’Yquem. Inwestorzy oraz smakosze bordoskich win, wywierali silną presję na zarządzających winnicami, aby Ci dostosowali wartość „premierową” win do tego, jaka jest ona w rzeczywistości. Pogoda w 2012 r. niekorzystnie wpłynęła na dojrzewające winogrona i ich późniejsze zbiory, a to powinno się przełożyć na niższe ceny en primeur win z rocznika 2012 w porównaniu choćby do wspaniałych roczników 2009 2010. Bardziej pożądanymi są wyceny na poziomie roczników 2004, 2006, 2007, 2008 czy 2011.
    Wzorem giełdy Liv-Ex w tabeli zostały umieszczone ceny początkowe danego wina z roczników 2007, 2008, 2011 i 2012 oraz oceny Jamesa Sucklinga i Wine Spectator (lub Jancina Robinsona) dla roczników 2011 i 2012. Wszelkie dane pochodzą ze strony Liv-ex.com.

    kampania_2012
    Powyższa tabela podsumowuje kampanie dla win mających największy udział w całym obrocie na rynku win oraz tych subiektywnie przeze mnie wybranych. Dlatego znajdziemy tam między innymi wszystkie wina First Growth, oprócz Château Latour, które już w zeszłym roku zrezygnowało z uczestnictwa w kampanii, czy prawdziwą gwiazdę ostatnich lat w Bordeaux Pontet Canet. Kampania En Primeur 2012 jest o tyle trudna, że cena za butelkę z jednej strony musi mieć potencjał do wzrostów i być zachęcająca dla inwestorów, ale po drugiej stronie znajdują się producenci, którzy muszą pokryć poniesione straty spowodowane złośliwością pogody oraz koszty związane z samą produkcją.

    Wiele osób związanych z branżą winiarską ocenia kończącą się kampanię negatywnie. Jeden z merchantów chcący pozostać anonimowym w wypowiedzi dla portalu Decanter.com mówi, że „ta kampania en primeur zostanie zapomniana”. Mocnych słów użył w swojej wypowiedzi anonimowy importer z Hong Kongu dla tego samego portalu: „Sądziliśmy, że zeszłoroczna kampania była wyzwaniem, tymczasem wychodzi na to, że obecna jest tak samo trudna lub nawet trudniejsza. Pomijając jakość, inwestorzy po prostu nie chcą lub nie potrzebują kupować młodych win z Bordeaux po takiej cenie, skoro na rynku znajduje się wiele czekających na wypicie, przyzwoicie wycenionych roczników„. Gdy zbierzemy głosy wszystkich najważniejszych osób z branży, okaże się właśnie, że główną przyczyną kiepskich wyników tegorocznej kampanii jest cena. Winnice, które zdecydowały się na obniżkę cen, nie martwią o to, czy sprzedadzą swoje produkty.Winami, które radzą sobie całkiem nieźle są Rauzan Segla, Mouton, Lafite, Margaux oraz Lynch Bages. Gorzej ma się sprzedaż takich win jak Angelus, Pavie, Petit Mouton czy Carruades de Lafite.

    Problemem jest to, że ceny rosły szybciej niż rynek, a rynek powiedział ‚dość'” – te słowa Maxa Lallondrellea, dyrektora odpowiedzialnego w Berry Bros & Rudd za handel winem, są moim zdaniem najlepszym podsumowaniem tegorocznej kampanii En Primeur. Na portalu TheDrinksBusiness.com został już poruszony temat przyszłorocznej kampanii i między słowami ukrywa się niepokój. Branżę bez wątpienia czeka trudny okres. Zszargany wizerunek oraz trudna sytuacja makroekonomiczna prawdopodobnie wymuszą zmiany w postępowaniu samych winnic oraz przyszłych cenach.

     

    Igor Markowski
    Kontakt: igor.markowski@pokonac-rynek.pl

    Posted in: Alkohole Tagged: , ,

    Dodaj komentarz

    /*