Analiza Techniczna i Fundamentalna – Portal Finansowy

Inwestycje alternatywne

Google-Translate-Polish to English Google-Translate-Polish to French Google-Translate-Polish to Spanish Google-Translate-Polish to Italian Google-Translate-Polish to German Google-Translate-Polish to Japanese BETA Google-Translate-Chinese (Simplified) BETA Google-Translate-Polish to Russian BETA

Zaloguj się

Nasze projekty:

Chcesz wycenić opcje notowane na GPW?
Możesz skorzystać z naszego programu :
  • Option Pricing Software
  • Szukasz wyjaśnienia jakiegoś zagadnienia związanego z rynkami?
    Tu masz naszą odpowiedź:
  • Encyklopedia rynków finansowych
  • Marzy Ci się licencja maklera? Nie wiesz jak się do niej przygotować?
    Tu masz naszą odpowiedź:
  • Vademecum wiedzy - Egzamin na maklera
  • Październik 2017
    P W Ś C P S N
    « gru    
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031  

    Reklama

    hit counter

    Bordeaux w Azji

    W zeszły weekend miała miejsce czwarta edycja Międzynarodowych Targów Wina w Hong Kongu. Było to największe wydarzenie na azjatyckim rynku wina do tej pory – ponad 19 000 odwiedzających z całego świata przybyło aby uczestniczyć w targach. Tegoroczna edycja była wyjątkowa również z innego powodu – po raz pierwszy została ustanowiona specjalna strefa inwestycji w wino, gdzie potencjalni klienci mogli porównać oferty kilkudziesięciu firm pośredniczących w winnych inwestycjach.

    Obok napojów i usług oferowanych przez wystawców, odbyły się liczne wykłady, przemówienia i seminaria. Warto wspomnieć Robercie Parkerze, który przed tysiącem degustatorów Bordeaux 2009 wypowiedział się niezwykle entuzjastycznie o winach z tego rocznika (a konkretnie o swojej „Magicznej 20”), zwracając uwagę na ich potencjał i przewidując że wraz z upływem czasu wino będzie jeszcze lepsze. Można sobie zadać pytanie jak wypowiedzi Parkera odbiją się na rynku wina. Opinie brokerów są różne – część jest nastawiona pozytywnie, część uważa że wzrost zainteresowania winami z „Magicznej 20” może mieć miejsce tylko w Chinach i Hong Kongu, a trend ten nie dotrze do Europy.

    Co spowodowało że w listopadzie Hong Kong stał się światową stolicą wina? Przede wszystkim rosnące zainteresowanie tym alkoholem w Azji. Aktualnie Chiny są jednym z głównych importerów win z regionu Bordeaux. Nie bez znaczenia tutaj było zniesienie ceł na wino przez władze Hong Kongu w 2008 roku. Warto również zwrócić uwagę na samą sytuację Hong Kongu. To miasto – państwo od dłuższego czasu pełniło rolę „łącznika” pomiędzy Chinami a Zachodem. Co więcej, Hong Kong stał się wyznacznikiem trendów dla Chin kontynentalnych, a bogacący się Chińczycy zgłaszają popyt na markowe produkty wysokiej jakości – w tym między innymi na francuskie wina z Bordeaux, które w ostatnich latach sobie szczególnie upodobali. Pytanie tylko, czy ta tendencja się utrzyma? Czy coraz wyższe ceny Bordeaux nie odstraszą Chińczyków w stronę tańszych win z Nowego Świata, przed czym Parker ostrzegał kilka miesięcy temu.

    Posted in: Alkohole, Inwestycje Alternatywne Tagged: ,

    Dodaj komentarz

    /*